خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

چشم انسان

چشم انسان

آناتومی

   

نوشته هیو داوسون | مشاهده همه • تاریخچه ویرایش

مقطع چشم انسان

مقطع چشم انسان

همه رسانه ها را ببینید

موضوعات مرتبط: مجرای اشک چشم و غدد عصب بینایی رنگدانه بینایی پلک

چشم انسان، در انسان، اندام حسی تخصصی است که قادر به دریافت تصاویر بصری است که سپس به مغز منتقل می شود.


آناتومی دستگاه بینایی

ساختارهای کمکی برای چشم

مدار

چشم با محصور شدن در یک حفره یا مداری که از بخش‌هایی از چندین استخوان جمجمه تشکیل شده و یک هرم چهار طرفه را تشکیل می‌دهد، از آسیب مکانیکی محافظت می‌شود که راس آن به سمت سر برگشته است. بنابراین، کف مدار از قسمت‌هایی از استخوان‌های فک بالا، زیگوماتیک و پالاتین تشکیل شده است، در حالی که سقف از صفحه مداری استخوان پیشانی و در پشت آن، توسط بال کوچکتر اسفنوئید تشکیل شده است. سوراخ بینایی، روزنه ای که از طریق آن عصب بینایی به مغز باز می گردد و شریان بزرگ چشمی وارد مدار چشم می شود، در سمت بینی راس قرار دارد. شکاف اربیتال فوقانی سوراخ بزرگتری است که از آن وریدها و اعصاب بزرگ عبور می کنند. این اعصاب ممکن است حامل پیام‌های حسی غیربصری مانند درد باشند یا ممکن است اعصاب حرکتی باشند که ماهیچه‌های چشم را کنترل می‌کنند. شکاف ها و کانال های دیگری نیز وجود دارند که اعصاب و رگ های خونی را منتقل می کنند. کره چشم و ماهیچه‌های عملکردی آن توسط لایه‌ای از چربی مداری احاطه شده‌اند که مانند یک بالشتک عمل می‌کند و امکان چرخش صاف کره چشم را در اطراف یک نقطه تقریباً ثابت، مرکز چرخش، فراهم می‌کند. بیرون زدگی کره چشم - پروپتوز - در گواتر اگزوفتالمی به دلیل جمع شدن مایع در بافت چربی مدار چشم ایجاد می شود.


عروق و وریدهای سطحی صورت و پوست سر، سیستم قلبی عروقی، آناتومی انسان، (پروژه جایگزینی نتتر - SSC)

مسابقه بریتانیکا

بدن انسان

شاید بدانید که مغز انسان از دو نیمه تشکیل شده است، اما چه بخشی از بدن انسان از خون تشکیل شده است؟ هر دو نیمه ذهن خود را در این مسابقه آناتومی انسان آزمایش کنید.

پلک ها

بسیار مهم است که سطح جلویی کره چشم، قرنیه، مرطوب بماند. این امر توسط پلک ها حاصل می شود، که در ساعات بیداری ترشحات دستگاه اشکی و سایر غدد را در فواصل منظم روی سطح می کشند و در هنگام خواب چشم ها را می پوشانند و از تبخیر جلوگیری می کنند. پلک ها عملکرد اضافی جلوگیری از صدمات ناشی از اجسام خارجی را از طریق عملکرد رفلکس پلک زدن دارند. پلک ها اساساً چین هایی از بافت هستند که جلوی مدار را می پوشانند و وقتی چشم باز است، یک روزنه بادامی شکل از خود باقی می گذارند. نقاط بادام را کنتی می گویند. که نزدیکترین بینی کانتوس داخلی و دیگری کانتوس بیرونی است. پلک ممکن است به چهار لایه تقسیم شود: (1) پوست، حاوی غده هایی که روی سطح لبه پلک باز می شوند، و مژه ها. (2) یک لایه عضلانی که عمدتاً حاوی عضله چشمی چشمی است که مسئول بسته شدن پلک است. (3) یک لایه فیبری که به درپوش ثبات مکانیکی آن را می دهد، بخش های اصلی آن صفحات تارسال هستند که مستقیماً بر روی دهانه بین درپوش ها قرار دارند که دیافراگم palpebral نامیده می شود. و (4) داخلی ترین لایه درب، بخشی از ملتحمه. ملتحمه یک غشای مخاطی است که برای اتصال کره چشم به مدار و پلک‌ها عمل می‌کند، اما اجازه می‌دهد تا درجه قابل‌توجهی از چرخش کره چشم در مدار چشم باشد.


پلک

پلک

پلک بالا و پایین.

اسرا سو

ملتحمه

ملتحمه پلک‌ها را می‌پوشاند و سپس روی سطح کره چشم به عقب خم می‌شود و پوشش بیرونی قسمت جلویی آن را تشکیل می‌دهد و به ناحیه شفاف چشم یعنی قرنیه ختم می‌شود. قسمتی که پلک ها را می پوشاند، قسمت پالپبرال ملتحمه نامیده می شود. قسمتی که سفیدی کره چشم را می پوشاند ملتحمه پیازی نامیده می شود. بین پیاز و ملتحمه دستی دو قسمت شل و زائد وجود دارد که شکاف هایی را تشکیل می دهند که به سمت استوای کره زمین پیش می روند. به این فرورفتگی ها، فورنیس بالا و پایین یا کیسه ملتحمه می گویند. شلی ملتحمه در این نقاط است که حرکت پلک ها و کره چشم را ممکن می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد