خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

"سلام" اغلب به طور رسمی تأیید شده بود.

پیوندهای دسترسی

رفتن به محتوای اصلی

میانبرهای صفحه کلید برای پخش کننده صدا

آرم NPR

عجایب کرولویچ

رابرت کرولویچ در مورد علم

نظر

تاریخچه (تکان دهنده) کوتاه "سلام"

17 فوریه 201110:05 AM ET

رابرت کرولویچ


سلام

وقتی گوشی را برمی دارید چه می گویید؟

شما می گویید "سلام" البته.

وقتی کسی یک دوست، یکی از اقوام یا اصلاً کسی را معرفی می کند، چه می گویید؟

شما می گویید "سلام".

سلام باید از زمانی که انگلیسی ها شروع به احوالپرسی کردند، سلام استاندارد زبان انگلیسی بوده باشد، نه؟


خوب، در اینجا یک سورپرایز از آمون شی، نویسنده کتاب اولین تلفن وجود دارد: سلام یک کلمه جدید است.


سیم تلفن.

فرهنگ لغت انگلیسی آکسفورد می گوید اولین استفاده منتشر شده از "سلام" تنها به سال 1827 برمی گردد. و در آن زمان عمدتاً یک تبریک نبود. آمون می گوید که مردم در دهه 1830 برای جلب توجه ("سلام، فکر می کنی داری چه کار می کنی؟")، یا برای ابراز تعجب ("سلام، اینجا چه داریم؟" سلام می گفتند. سلام تا زمانی که تلفن نیامد "سلام" نشد.


سیم تلفن بیشتر

فرهنگ لغت می گوید این توماس ادیسون بود که hello را به طور معمول به کار برد. او از افرادی که از تلفن او استفاده می‌کنند می‌خواهد هنگام پاسخگویی "سلام" بگویند. رقیب او، الکساندر گراهام بل، فکر می کرد که کلمه بهتر «آهوی» است.


آهو؟


به نظر می رسد "آهوی" بیشتر از سلام وجود داشته است - حداقل 100 سال بیشتر. این نیز یک سلام، هرچند دریایی، برگرفته از هلندی "hoi" به معنای "سلام" بود. بل آنقدر نسبت به "اهوی" احساس شدیدی داشت که تا آخر عمر از آن استفاده کرد.


و همین طور، اتفاقا، «مونتی» برنز، مالک شیطانی نیروگاه هسته ای اسپرینگفیلد در سیمپسون ها، کاملاً تخیلی. اگر برنامه را تماشا کنید، ممکن است متوجه شده باشید که آقای برنز مرتباً به تلفن خود پاسخ می دهد "Ahoy-hoy"، سکه ای که به گفته دیکشنری Urban به درستی "برای احوالپرسی یا جلب توجه کشتی های ساحلی کوچک شیب دار استفاده می شود." ظاهراً به آقای برنز گفته نشده بود.


چرا سلام موفق شد؟ آمون به دفترچه تلفن اشاره می کند. اولین دفترچه تلفن شامل بخش‌های معتبر How To در صفحات اول خود بود و "سلام" اغلب به طور رسمی تأیید شده بود.


در واقع، اولین دفترچه تلفنی که توسط شرکت تلفن ناحیه نیوهیون، کانکتیکات، در سال 1878 منتشر شد (با 50 مشترک فهرست شده) به کاربران گفت که مکالمات خود را با "یک "هولوا" محکم و شاد آغاز کنند. حدس زدن "a" اضافی ساکت است.)


آهو!

tk

به هر دلیلی، سلام از آهوی گذشت و هرگز به عقب نگاه نکرد. در مورد روش پیشنهادی دفترچه تلفن برای پایان دادن به مکالمه تلفنی نمی توان همین را گفت. دفترچه تلفن توصیه کرد: "همین است."


آمون شی می گوید:


این به نظر من روشی بسیار صادقانه و صریح تر برای پایان دادن به تماس تلفنی نسبت به "خداحافظ" است. «خداحافظ»، «بای خداحافظ» و همه انواع دیگر در نهایت انقباضات عبارت «خدا با تو باشد» (یا «با تو») هستند. من در مورد شما نمی دانم، اما من واقعاً قصد ندارم وقتی یک مکالمه را پایان می دهم این را بگویم. فکر می‌کنم می‌توانم بگویم «ciao» - که دارای پیش‌زمینه ریشه‌شناختی خاصی است که از schiavo ایتالیایی به معنای «من برده شما هستم» است، و من هم نمی‌خواهم این را بگویم...


هر چه آمون بیشتر در مورد آن فکر می کرد، بیشتر از «همین است» خوشش می آمد.


... برای چندین دهه، گوینده بزرگ خبر، والتر کرانکایت، برنامه های خود را با گفتن «و این طور است» پایان می داد، یک چرخش خوب عبارتی که تقریباً به اندازه «همین است» صحت و حقیقت در آن وجود دارد. لیندا اللربی، روزنامه‌نگار رادیویی، روشی مشابه برای پایان بخش‌های خبری خود داشت، با شعار «و به همین ترتیب ادامه می‌یابد». اینها عبارات کاملاً قابل استفاده هستند، اما حتی آنها نیز وضوح و کاربرد "همین است" را ندارند. من می خواهم ببینم «همه چیز همین است» در گفتار محاوره ای بازمی گردد، و تصمیم گرفته ام در چند مکالمه تلفنی که در آن شرکت می کنم، آن را بپذیرم.


خب، این احتمالاً منصفانه یا حتی خوب نبود، اما من تصمیم گرفتم با آمون شی تماس بگیرم تا ببینم آیا او آنچه را که موعظه می کند انجام می دهد یا خیر. او با یک «سلام» بسیار استاندارد به تلفنش پاسخ داد و بعد از اینکه اجازه نقل قول از کتابش را گرفتم، وقتی زمان پایان دادن به گفتگوی ما فرا رسید، نه اشاره ای به او نکردم، نه تشویقی، فقط منتظر ماندم تا ببینم چگونه می رفت... به این امید که او "همه چیز" را انجام دهد. اما نه...


گفت: خداحافظ.


خداحافظ

تمام تصاویر توسط آدام کول / NPR

کتاب جدید آمون شی (Perigee/Penguin 2010) به نام The Phone Book: The Curious History of the Book that Everybody Uses but Nobody Reads نام دارد.


تصاویر ما از قلم جادویی آدام کول، کارآموز در میز علوم NPR آمده است، و اگر کسی مایل است با "مونتی" برنز در اسپرینگفیلد تماس بگیرد، آماده باشد. اینجوری جواب تلفن رو میده



یوتیوب

خواندن و گوش دادن

صفحه اصلی

اخبار

فرهنگ

موسیقی

پادکست ها و نمایش ها

اتصال

خبرنامه ها

فیس بوک

توییتر

اینستاگرام

مطبوعات

تماس و راهنما

درباره NPR

بررسی اجمالی

تنوع

اخلاق

امور مالی

ویرایشگر عمومی

اصلاحات

مشارکت کنید

حمایت از رادیو عمومی

حامی NPR

مشاغل NPR

فروشگاه NPR

رویدادهای NPR

NPR Extra

شرایط استفاده

حریم خصوصی

انتخاب های حریم خصوصی شما

فقط متن

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد