خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

خرید فالوور اینستاگرام

خرید فالوور اینستاگرام ارزان و ایرانی و کلیه خدمات اینستاگرام فالوور، لایک ، کامنت

امتحان جغرافیای اروپایی خود را بشناسید

فلورانس

ایتالیا

عناوین جایگزین: Firenze، Florentia

   

نوشته بلیک ارلیش | مشاهده همه • تاریخچه ویرایش

فلورانس، ایتالیایی Firenze، لاتین Florentia، شهر، مرکز استان Firenze (استان) و Toscana (توسکانی) regione (منطقه)، مرکز ایتالیا. این شهر که در حدود 145 مایلی (230 کیلومتری) شمال غربی رم قرار دارد، توسط تپه‌هایی به آرامی که با ویلاها و مزارع، تاکستان‌ها و باغ‌های میوه پوشیده شده‌اند، احاطه شده است. فلورانس به عنوان یک مستعمره نظامی روم در قرن اول قبل از میلاد تأسیس شد و در طول تاریخ طولانی خود یک جمهوری، مقر دوک نشین توسکانی و پایتخت (1865-1865) ایتالیا بوده است. در طول قرن 14 تا 16، فلورانس در تجارت و امور مالی، یادگیری و به ویژه هنر برتری یافت.


فلورانس: کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

فلورانس: کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره

کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (دوئومو)، فلورانس.

© Ron Gatepain (یک شریک انتشاراتی بریتانیکا)

فلورانس

فلورانس

فلورانس در سال 1982 در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

شکوه کنونی فلورانس عمدتاً گذشته آن است. در واقع، مرکز تاریخی آن در سال 1982 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شد. ساختمان‌های موجود در آنجا آثار هنری فراوانی دارند که آثار هنری بیشتری نیز دارند، و شکوه و جلال شهر با شخصیت افرادی که آن‌ها را ساخته‌اند، ثبت شده است. نابغه‌های فلورانس توسط افراد ثروتمند حمایت می‌شدند، و شهر تا به امروز نشان می‌دهد که علاقه‌شان به دین، هنر، قدرت یا پول است. از مشهورترین غول‌های فرهنگی شهر می‌توان به لئوناردو داوینچی، میکل آنژ، دانته، ماکیاولی، گالیله و مشهورترین فرمانروایان آن، نسل‌های خانواده مدیچی اشاره کرد.


پرچم اتحادیه اروپا

مسابقه بریتانیکا

امتحان جغرافیای اروپایی خود را بشناسید

طولانی ترین رودخانه اروپا کدام است؟ گدانسک کجاست؟ با این مسابقه آماده شوید تا آنچه را که در مورد جغرافیا (و تاریخ) اروپا می دانید ثابت کنید.

گشت در زادگاه رنسانس ایتالیا برای دیدن «پل زنده» پونته وکیو بر روی رودخانه آرنو

گشت در زادگاه رنسانس ایتالیا برای دیدن «پل زنده» پونته وکیو بر روی رودخانه آرنو

مناظری از کلیسای جامع سانتا ماریا دل فیوره (دوئومو)، رودخانه آرنو، پونته وکیو، گالری اوفیزی، و برج پالازو وکیو در فلورانس، ایتالیا.

دایره المعارف بریتانیکا، شرکت

تمام ویدیوهای این مقاله را ببینید

محققان هنوز در شگفت هستند که این شهر کوچک وام دهندگان و پارچه‌سازان بدون قدرت سیاسی یا نظامی زیاد به موقعیتی عظیم در ایتالیا، اروپا و فراتر از آن دست یافت. زبان بومی فلورانس به زبان ایتالیایی تبدیل شد و سکه محلی فلورین به یک استاندارد پولی جهانی تبدیل شد. هنرمندان فلورانسی قوانین چشم انداز را تدوین کردند. مردم فلورانس از ادبیات، نقاشان، معماران، و صنعتگران دوره ای را آغاز کردند که به عنوان رنسانس شناخته می شود. و یک دریانورد فلورانسی به نام آمریگو وسپوچی نام خود را به دو قاره داد.


فلورانس، زادگاه رنسانس را تجربه کنید

فلورانس، زادگاه رنسانس را تجربه کنید

نمای کلی از فلورانس، که به طور گسترده به عنوان زادگاه رنسانس در نظر گرفته می شود.

Contunico © ZDF Enterprises GmbH، Mainz

تمام ویدیوهای این مقاله را ببینید

این شهر به عنوان یک نیروی مهم فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و هنری در دوران مدرن باقی مانده است و روندهایی را در مدیریت سیاسی (به ویژه در زمان شهردار جورجیو لا پیرا در دهه 1950 و اوایل دهه 60) و حتی نوآوری فرهنگی (مانند مدرنیست های تأثیرگذار آن) ایجاد کرده است. ایستگاه قطار زیر نظر جووانی میشلوچی، استادیوم فوتبال [فوتبال] آن توسط پیر لوئیجی نروی، و جنبش طراحی رادیکال Archizoom که در دهه‌های 1960 و 1970 فعال بود، طراحی شد. منطقه اطراف شهر دارای اقتصادی مدرن و پویا مبتنی بر تولیدات صنعتی کوچک است. خود شهر بسیار بیشتر به گردشگری وابسته است، اگرچه بخش های جدیدتری مانند فناوری اطلاعات را نیز توسعه داده است. نقش کلیدی فلورانس به عنوان یک مرکز بازار با قرار گرفتن آن در پیوند خطوط حمل و نقل شمال و جنوب ایتالیا تقویت شده است. مساحت 40 مایل مربع (104 کیلومتر مربع). ترکیدن. (2006 est.) 366,901.


شخصیت شهر

چشم انداز

سایت شهر

فلورانس برای کنترل تنها گذرگاه عملی شمالی به جنوبی رودخانه آرنو به و از سه گذر از میان آپنین تاسیس شد: یکی به Faenza و دو به Bologna. دو نهر نازک، موگنونه و آفریکو، از شهر پایین می آیند تا با آرنو ملاقات کنند. آفریکو، نه چندان دور از سرچشمه خود در آپنین، معمولاً در میان بسترهای شنی وسیع در زیر اسکله ها غرغر می کند، اما گاهی اوقات بالا می رود و به یک نهر قدرتمند متورم می شود و شهر را با سیل ویران می کند. منبع آب شهر نیز به عنوان یک دارایی عمل کرده است، با این حال، شستشو، پر کردن و رنگرزی پارچه‌ها را ممکن می‌سازد و منجر به توسعه یک صنعت بزرگ می‌شود.


رودخانه آرنو

رودخانه آرنو

رودخانه آرنو در فلورانس

© میخائیل نکراسوف/Shutterstock.com

موقعیت فلورانس به عنوان یک چهارراه اصلی بین بولونیا و رم، شهر را در برابر حمله آسیب پذیر کرد. تپه‌های آن تا حدودی محافظت می‌کردند، اما شهروندان هیچ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد